آوینآوین، تا این لحظه: 15 سال و 1 ماه و 8 روز سن داره

آوین ،ثمره یک عشق

عجب صبری خدا دارد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1391/9/27 17:12
نویسنده : مامان آوین
347 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

 

 

 

عجب صبری خدا دارد!

 اگر من جای او بودم.

 همان یک لحظه اول ،

 که اول ظلم را میدیدم از مخلوق بی وجدان ،

 جهانرا با همه زیبایی و زشتی ،

 بروی یکدیگر ،ویرانه میکردم.

 


 عجب صبری خدا دارد !

 اگر من جای او بودم .

 که در همسایه ی صدها گرسنه ، چند بزمی گرم عیش و نوش میدیدم ،

 نخستین نعره مستانه را خاموش آندم ،

 بر لب پیمانه میکردم .

 

 عجب صبری خدا دارد !

 اگر من جای او بودم .

 که میدیدم یکی عریان و لرزان ، دیگری پوشیده از صد جامۀ رنگین

 زمین و آسمانرا

 واژگون ، مستانه میکردم .

 

 عجب صبری خدا دارد !

 اگر من جای او بودم .

 نه طاعت می پذیرفتم ،

 نه گوش از بهر استغفار این بیدادگرها تیز کرده ،

 پاره پاره در کف زاهد نمایان ،

 سبحۀ، صد دانه میکردم .

 

 عجب صبری خدا دارد !

 اگر من جای او بودم .

 برای خاطر تنها یکی مجنون صحرا گرد بی سامان ،

 هزاران لیلی ناز آفرین را کو به کو ،

 آواره و ، دیوانه میکردم .

 

 عجب صبری خدا دارد !

 اگر من جای او بودم .

 بگرد شمع سوزان دل عشاق سر گردان ،

 سراپای وجود بی وفا معشوق را ،

 پروانه میکردم .

 

 عجب صبری خدا دارد !

 اگر من جای او بودم .

 بعرش کبریایی ، با همه صبر خدایی ،

 تا که میدیدم عزیز نابجایی ، ناز بر یک ناروا گردیده خواری میفروشد ،

 گردش این چرخ را

 وارونه ، بی صبرانه میکردم .

 

 عجب صبری خدا دارد !

 اگر من جای او بودم.

 که میدیدم مشوش عارف و عامی ، ز برق فتنۀ این علم عالم سوز مردم کش ،

 بجز اندیشه عشق و وفا ، معدوم هر فکری ،

 در این دنیای پر افسانه میکردم .

 

 عجب صبری خدا دارد !

 چرا من جای او باشم .

 همین بهتر که او خود جای خود بنشسته و ،تاب تماشای تمام زشتکاریهای این مخلوق را دارد،!

 و گر نه من بجای او چو بودم ،

 یکنفس کی عادلانه سازشی ،

 با جاهل و فرزانه میکردم .

 عجب صبری خدا دارد ! عجب صبری خدا دارد !

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)